Ogólny opis: 1. Wniosek o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego drogi gminnej w celu umieszczenia urządzeń infrastruktury technicznej należy złożyć z wyprzedzeniem umożliwiającym rozpatrzenie wniosku i wydanie zezwolenia przed terminem rozpoczęcia inwestycji. 2. Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego drogi gminnej w celu umieszczenia urządzeń infrastruktury technicznej wydaje się na czas określony. 3. Ze względu na potrzeby związane z zarządzaniem drogami, wymogi wynikające z warunków technicznych dróg publicznych albo bezpieczeństwa ruchu drogowego, może nastąpić odmowa wydania zezwolenia. 4. W zezwoleniu określa się m.in. cel i okres zajęcia pasa drogowego, powierzchnię zajmowanego pasa drogowego oraz wysokość opłaty za zajęcie pasa drogowego, w tym także sposób jej uiszczenia. 5. Wskazane jest podanie we wniosku nr kontaktowego wnioskodawcy.
Wymagane dokumenty: 1. Wniosek o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego drogi gminnej i umieszczenie urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanej z potrzebami ruchu drogowego. 2. Mapa do celów projektowych w skali 1:1000 lub 1:500 z zaznaczeniem granic planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego – czerwonym obrysem i podaniem wymiarów (2 egz.) 3. Zestawienie elementów / urządzeń z podaniem ilości, długości, szerokości oraz powierzchni rzutów poziomych poszczególnych urządzeń oraz sumy całkowitej powierzchni zajęcia pasa drogowego w m2; 4. Kserokopia decyzji na lokalizację obiektu lub urządzenia; 5. Oświadczenie o posiadaniu ważnego pozwolenia na budowę obiektu umieszczanego w pasie drogowym lub o zgłoszeniu budowy lub prowadzonych robót właściwemu organowi administracji architektoniczno-budowlanej, ewentualnie kserokopia prawomocnej decyzji o pozwoleniu na budowę lub zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych z potwierdzeniem przyjęcia; 6. Upoważnienie do reprezentowania inwestora (w przypadku, gdy inwestor reprezentowany jest przez pełnomocnika) – oryginał lub urzędowo poświadczony odpis; 7. Jeżeli wnioskodawca posługuje się pełnomocnictwem należy do wniosku dołączyć dowód wniesienia opłaty skarbowej za udzielenie pełnomocnictwa (z chwilą złożenia wniosku) 8. Zatwierdzony projekt organizacji ruchu – jeżeli zajęcie pasa drogowego wpływa na ruch drogowy lub ogranicza widoczność na drodze albo powoduje wprowadzenie zmian w istniejącej organizacji ruchu pojazdów lub pieszych. 9. Zarządca drogi może zażądać dostarczenia projektu budowlanego obiektu umieszczanego w pasie drogowym - do wglądu
Sposób dostarczenia dokumentów: 1. Wymagane dokumenty należy złożyć w urzędzie w godzinach jego pracy. 2. Jeśli wnioskodawca jest reprezentowany przez inną osobę wymagane jest pełnomocnictwo (opłata skarbowa 17zł) 3. W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.
Opłaty: 1. Opłata za zajęcie pasa drogowego drogi gminnej i umieszczenie urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanej z potrzebami ruchu drogowego określa Uchwała Nr XXIV/172/2017r Rady Gminy Przesmyki z dnia 31 marca 2017r.
Terminy i sposób załatwienia sprawy: 1. Decyzja o zezwoleniu na zajęcie pasa drogowego drogi gminnej i umieszczenie urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanej z potrzebami ruchu drogowego wydawana jest w ciągu miesiąca od złożenia kompletnego wniosku. Termin może ulec wydłużeniu do dwóch miesięcy w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej. 2. Wnioskodawca odbiera decyzję osobiście w siedzibie urzędu lub zostaje ona wysłana Pocztą Polską.
Informacje na temat przebiegu sprawy: 1. Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się z osobą prowadzącą sprawę, pok. 7. 2. Informację można uzyskać również telefonicznie pod nr tel. 25 6412311 w. 107
Tryb odwoławczy: 1. Od decyzji służy stronom prawo do wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Siedlcach za pośrednictwem Wójta Gminy Przesmyki w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
Podstawa prawna: 1. Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (tekst jednolity: Dz. U. 2016.1440 r. ze. zm.) 2. Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r. (Dz. U. 2016.1264, ze zm.), w sprawie określenia warunków udzielenia zezwoleń na zajęcie pasa drogowego 3. Uchwały Nr XXIV/172/2017r Rady Gminy Przesmyki z dnia 31 marca 2017r. w sprawie ustalenia stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg publicznych na terenie Gminy Przesmyki ogłoszoną w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego z dnia 14 kwietnia 2017 r , poz. 3794 4. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2016.23 ze. zm.)
Wniosek (na zajęcie pasa drogowego na czas prowadzenia robót) Wniosek (na umieszczenie urządzeń w pasie drogi - opłata roczna) Wniosek (na lokalizację urządzeń w pasie drogowym) |