Sekretarz Gminy - Krystyna Bujnowska

Zadania na stanowisku pracy Sekretarza Gminy:

1)opracowywanie projektów budżetu gminy, projektów uchwał i zarządzeń w sprawie zmian w budżecie oraz nadzór i kontrola jego realizacji;
2)opracowywanie Wieloletniej Prognozy Finansowej;
3)prowadzenie księgowości Organu Gminy;
4)kontrasygnata czynności prawnych powodujących powstanie zobowiązań pieniężnych;
5)opiniowanie decyzji wywołujących skutki finansowe dla budżetu;
6)prowadzenie rachunkowości budżetu zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami, polegające zwłaszcza na:
 a)zorganizowaniu sporządzania, przyjmowania, obiegu, archiwizowania i kontroli dokumentów w sposób zapewniający sporządzenie prawidłowej sprawozdawczości finansowej,
 b)bieżącym i prawidłowym prowadzeniu księgowości oraz sprawozdawczości finansowej w sposób umożliwiający terminowe przekazywanie rzetelnych informacji ekonomicznych;
7)kontrola zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planami finansowymi oraz kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych;
8)opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących zapewnienia prawidłowości gospodarki finansowej oraz ewidencji księgowej, kalkulacji kosztów i sprawozdawczości finansowej a w szczególności:
 a)zakładowego planu kont,
 b)obiegu dokumentów (dowodów księgowych),
 c)zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji;
9)nadzorowanie całokształtu prac z zakresu rachunkowości wykonywanych przez Referat Finansowy oraz jednostki organizacyjne;
10)prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi zasadami:
 a)wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,
 b)zapewnienie pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez Wójta,
 c)przestrzeganie zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych,
 d)nadzór nad zapewnieniem terminowego ściągania należności i dochodzenia roszczeń spornych oraz opłaty zobowiązań;
11)dokonywanie w ramach kontroli wewnętrznej:
 a)wstępnej, bieżącej i następnej kontroli funkcjonalnej w zakresie powierzonych spraw,
 b)wstępnej kontroli legalności dokumentów dotyczących wykonywania budżetu i jego zmian,
 c)następnej kontroli operacji stanowiących przedmiot księgowania;
12)sporządzanie obowiązujących sprawozdań finansowych z wykonania budżetu i Wieloletniej Prognozy Finansowej, sprawozdań do GUS i innych przewidzianych na stanowisku, ich analiza oraz prawidłowe i terminowe przekazywanie;
13)wykonywanie obowiązków głównego księgowego budżetu gminy określonych w ustawie o finansach publicznych;
14)podejmowanie działań zmierzających do pozyskiwania dodatkowych środków do budżetu gminy w formie dotacji, fundacji, kredytów, pożyczek, darowizn itp. Negocjowanie wysokości środków finansowych na przejmowane, przekazywane lub powierzane Gminie zadania;
15)nadzór nad wprowadzeniem i treścią informacji do Biuletynu Informacji Publicznej w zakresie Referatu Finansowego;
16)udział w posiedzeniach Rady Gminy i Komisjach;
17)współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową oraz Izbami i Urzędami Skarbowymi;
18)nadzór nad prowadzeniem funduszy celowych i spraw funduszu sołeckiego;
19)nadzór nad przygotowywaniem list płac pracowników Urzędu i jednostek obsługiwanych oraz kontrola rozliczeń z ZUS i urzędem skarbowym należnych potraceń od wynagrodzeń;
20)nadzór nad prowadzeniem spraw Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;
21)nadzór nad prowadzeniem rachunkowości w systemie podatków i opłat;
22)nadzór nad prawidłowością i terminowością spisu z natury, wycena spisanych składników majątku oraz rozliczenie tych składników z ewidencją księgową;
23)nadzór nad gospodarowaniem środkami budżetowymi gminy, a w szczególności nad przestrzeganiem dyscypliny finansów publicznych;
24)przekazywanie pracownikom samorządowym wytycznych do opracowania niezbędnych informacji związanych z przygotowywaniem danych do projektu budżetu;
25)dokonywanie analizy budżetu, sporządzanie sprawozdania z jego wykonania i na bieżąco informowanie Wójta o jego realizacji;
26)dokonywanie kontroli finansowej i w tym celu organizowanie właściwego obiegu dokumentów księgowych i finansowych w Urzędzie;
27)nadzór nad prawidłową gospodarką finansową w jednostkach organizacyjnych gminy;
28)zapewnienie właściwej realizacji dochodów gminy, w tym realizacji zadań wynikających z przepisów o podatkach i opłatach lokalnych, o dochodach i finansowaniu gmin i opłacie skarbowej, a także przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, w zakresie dotyczącym zobowiązań podatkowych;
29)zapewnienie kontroli nad właściwym rozliczaniem dotacji udzielanych z budżetu gminy;
30)analiza oraz składanie wniosków dotyczących najbardziej racjonalnych i ekonomicznie uzasadnionych rozwiązań w zakresie lokowania środków finansowych Gminy;
31)wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub upoważnień Wójta.

 

Opublikowane przez: Weronika Jurczuk | Data wprowadzenia: 2024-10-07 09:27:02 | Data modyfikacji: 2024-10-07 09:27:25.

Zobacz:
 Bujnowska Krystyna . 
Data wprowadzenia: 2024-10-07 09:27:02
Data modyfikacji: 2024-10-07 09:27:25
Opublikowane przez: Weronika Jurczuk