Zadania na stanowisku pracy ds. księgowości jednostek obsługiwanych: 1)prowadzenie spraw w zakresie VAT oraz podatku akcyzowego, 2)realizacja zadań głównego księgowego jednostek obsługiwanych, 3)sporządzanie projektów planów finansowych jednostek obsługiwanych, 4)prowadzenie rachunkowości i gospodarki finansowej jednostek obsługiwanych, 5)przygotowywanie wniosków w sprawie zmian w budżecie w celu racjonalnego dysponowania środkami przez dyrektorów, 6)analiza prawidłowości naliczeń środków finansowych w ramach subwencji oświatowej, 7)przygotowywanie i składanie wniosków o dodatkowe środki finansowe na rzecz oświaty, 8)przyjmowanie faktur i rachunków jednostek obsługiwanych, realizacja rozliczeń i przelewów, 9)wypłata świadczeń socjalnych dla uczniów, 10)bieżąca analiza wykorzystania środków finansowych będących w dyspozycji dyrektorów jednostek obsługiwanych, 11)wstępna kontrola kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych i ich zgodności z budżetem, 12)przygotowywanie danych o średniorocznym wynagrodzeniu nauczycieli, 13)naliczanie podstawowej kwoty dotacji dla przedszkoli, jej aktualizacja oraz obciążanie innych gmin kosztami wychowania przedszkolnego, 14)rozliczanie stołówek zbiorowego żywienia oraz przedszkoli, 15)naliczanie i aktualizacja odpisów na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych jednostek obsługiwanych, 16)prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem mienia komunalnego, 17)przygotowywanie dokumentów związanych z wypłatą wynagrodzeń, zasiłków i świadczeń dla pracowników Urzędu Gminy i instytucji kultury a w szczególności: a)kompletowanie dokumentów stanowiących podstawę wypłat z osobowego funduszu płac oraz zgłaszanie pracowników do ZUS, b)prowadzenie kart wynagrodzeń, c)rozliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych, składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, d)dokonywanie rozliczeń z urzędem skarbowym, e)sporządzanie rocznych rozliczeń podatkowych (PIT), 18)prowadzenie spraw ubezpieczeń społecznych pracowników, 19)sporządzanie informacji z zakresu wynagrodzeń do zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu ZUS Rp-7 oraz pozostałych zaświadczeń o wynagrodzeniu, 20)przygotowywanie dokumentów związanych z wypłatą diet dla radnych i sołtysów, 21)opracowywanie informacji i sprawozdań z zakresu prowadzonych zadań. |