Zadania Kierownika Referatu Gospodarki Komunalnej i Inwestycji:
1) Prowadzenie inwestycji gminnych,remontów kapitalnych i bieżących, a w szczególności: a) załatwianie spraw związanych z opracowywaniem dokumentacji projektowo – kosztorysowej oraz uzyskaniem pozwolenia na budowę, b) rzeczowe prowadzenie inwestycji i prac remontowych , współpraca z wykonawcą i inspektorem nadzoru, c) prowadzenie całościowej ewidencji inwestycji gminnych i remontów tj.dokumentacji projektowo – kosztorysowej, korespondencji w zakresie przygotowania, prowadzenia , zakończenia i oddania do użytku inwestycji czy remontów kapitalnych, 2) organizowanie i prowadzenie okresowych kontroli gminnych obiektów, na ich podstawie wnioskowanie potrzeb prowadzenia remontów, 3) dbałość o sprawne funkcjonowanie urządzeń grzewczych, kanalizacyjno-wodociągowych i elektrycznych w Urzędzie Gminy, 4) dbałość o sprawne funkcjonowanie istniejącej infrastruktury technicznej w gminie tj. a) sieci połączeń autobusowych i utrzymania przystanków, b) sieci połączeń telefonicznych, c) sieci wodociągowej – sprawne funkcjonowanie wodociągów wiejskich, d) dostawy energii elektrycznej, gazowniczej oraz sprawne funkcjonowanie oświetlenia ulicznego,współpraca z właściwymi zakładami w tym zakresie, 5) prowadzenie spraw bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej, ochrony mienia w Urzędzie Gminy oraz w lokalach pozostających w zarządzie Urzędu z wyłączeniem obiektów oświatowych, 6) prowadzenie dokumentacji z zakresu oceny ryzyka zawodowego pracowników, 7) prowadzenie dokumentacji w zakresie wypadków przy pracy, 8) prowadzenie spraw bezpieczeństwa publicznego oraz przygotowywanie projektów zezwoleń na organizowanie imprez masowych, 9) prowadzenie spraw związanych z ewidencją, utrzymaniem, budową lub modernizacją sieci dróg na terenie gminy; bezpieczeństwo drogowe; organizacja ruchu drogowego, 10) realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie przeciwpożarowej, a w tym: a) nadzór nad działalnością jednostek ochotniczych straży pożarnych, b) wyposażanie w sprzęt pożarniczy jednostki OSP i rady sołeckie, c) organizacja zawodów i ćwiczeń strażackich, 11) prowadzenie spraw przeciwpowodziowych i akcji ratowniczych w przypadku klęsk żywiołowych lub katastrof, 12) nadzór nad wykonaniem zadań przez pracowników Referatu. |