Zadania Kierownika Referatu Inwestycji i zamówień publicznych: 1)prowadzenie postępowania i przygotowywanie projektów decyzji w sprawach określonych przepisami ustawy o gospodarce nieruchomościami, Prawa geodezyjnego i kartograficzne i wywłaszczaniu nieruchomości, a w tym zatwierdzania podziałów i rozgraniczania nieruchomości, 2)przygotowywanie dokumentacji niezbędnej do inwentaryzacji mienia podlegającego komunalizacji, ustalania i regulacji stanów prawnych nieruchomości stanowiących własność Gminy i ujawniania tego prawa w księgach wieczystych Gminy, 3)prowadzenie ewidencji mienia komunalnego gminy, jego stanu własności, administrowanie tj. przekazywanie niektórych nieruchomości gminnych radom sołeckim i nadzór nad wykorzystywaniem zgodnym z przeznaczeniem, najem, dzierżawy, sprzedaż mienia komunalnego, 4)udział w pracach w ramach realizowanych projektów w partnerstwie z innymi jednostkami, 5)realizacja spraw z zakresu szacowanie szkód w rolnictwie, spowodowanych niekorzystnymi zjawiskami atmosferycznymi, 6)nadzór nad realizacją umów zawartych w wyniku prowadzonych zamówień publicznych, 7)prowadzenie inwestycji gminnych, remontów kapitalnych i bieżących, a w szczególności: a)załatwianie spraw związanych z opracowywaniem dokumentacji projektowo-kosztorysowej oraz uzyskaniem pozwolenia na budowę, b)rzeczowe prowadzenie inwestycji i prac remontowych, współpraca z wykonawcą i inspektorem nadzoru, c)prowadzenie całościowej ewidencji inwestycji gminnych i remontów tj. dokumentacji projektowo-kosztorysowej, korespondencji w zakresie przygotowania, prowadzenia, zakończenia i oddania do użytku inwestycji czy remontów, 8)organizowanie i prowadzenie okresowych kontroli gminnych obiektów, na ich podstawie wnioskowanie potrzeb prowadzenia remontów, 9)dbałość o sprawne funkcjonowanie urządzeń grzewczych, kanalizacyjno-wodociągowych i elektrycznych w Urzędzie Gminy, 10)dbałość o sprawne funkcjonowanie istniejącej infrastruktury technicznej w Gminie, 11)prowadzenie ewidencji budynków i obiektów gminnych, książek gminnych obiektów budowlanych zgodnie z przepisami prawa budowlanego, 12)prowadzenie spraw wynikających z ustawy o publicznym transporcie zbiorowym, 13)poszukiwanie źródeł współfinansowania projektowanych inwestycji i remontów obiektów komunalnych i infrastruktury gminnej, 14)zarządzanie projektami przez okresy wynikające z przyjętych zasad programowych działań, 15)prowadzenie archiwum zakładowego, 16)opracowywanie informacji i sprawozdań z realizacji prowadzonych zadań. |